Skaffa autogiro på tre minuter

Här hjälper vi dig att snabbt registrera autogiro på din internetbank. Det finns flera fördelar med autogiro; inga pappersfakturor, inga långa OCR-nummer, det är miljövänligt och betalningen sker automatiskt. När du registrerat autogiro drar vi medlemsavgiften direkt från ditt konto varje månad.

1. Logga in på din internetbank

Klicka på din bank i listan för att komma rätt. Då öppnas ett nytt fönster för din bank och du kan enkelt fortsätta att läsa här genom att växla mellan fönstren. 

2. Välj Betalning eller Överföring

Beroende på vilken bank du har så går du in under Betalning eller Överföring. Sedan går du vidare till Autogiro och väljer Anmäl/Anslut/Nytt autogiro.

3. Sök fram Lärarnas arbetslöshetskassa

Under Företag skriver du vårt hela namn Lärarnas arbetslöshetskassa och klickar på Anmäl. Om du inte kan skriva hela namnet kan du prova att bara skriva Lärarnas och sedan välja oss ur listan med föreslagna mottagare. Det står ett bankgironummer när du gör din anmälan. Det beror på att autogiron alltid är kopplade till ett bankgironummer. Vid betalarnummer anger du personnumret (12 siffror utan bindestreck) för den som medlemsavgiften gäller.

Klart!

På ditt kontoutdrag från banken visas texten ”Lärarnas a-k” när inbetalningen har gått igenom.